nedeľa 1. októbra 2017

Slivkový krambl / Plum crumble

V poslednej dobe nič nestíham, večne kamsi utekám a potrebovala by som aby mal deň aspoň o 5 hodín viac. V takomto období pečenie neprichádza v úvahu, a keď ma prepadne mlsná musím to riešiť inak.
Krambl je skvelá vec - dá sa obmieňať podľa sezónneho ovocia, je hotový raz dva a v jesennom daždivom počasí aj zahreje! Mojím obľúbeným je jahodový s rebarborou. Slivkový som skúšala prvý raz, podľa receptu z Apetitu a bol skvelý. Dôkazom, je že mi do druhého dňa neostalo nič čo by sa dalo odfotiť a tak prikladám iba ilustračné foto z pinterestu :D.
foto zdroj
Korenený slivkovo-černicový krambl (pre 6 osôb)
1kg zrelých sliviek, rozpolených a odkôstkovaných
1 lyžica prírodného cukru
1 lyžica hladkej múky (nemusí byť)
2 hviezdičky badiánu
1 lyžička mletej škorice
1 lyžička vanilkového extraktu
šťava z 1/2 citróna
300g černíc
vanilková zmrzlina k podávaniu
NA DROBENKU
140g hladkej múky
140g masla
85g hnedého cukru
50g ovsených vločiek

Predhrejte rúru na 200C. Slivky, extrakt a citrónovú šťavu, cukor, škoricu, badián a hladkú múku dajte do zapekacej misky a dobre premiešajte. Zakryte alobalom a pečte cca hodinu. Medzitým si z múky, cukru, masla a ovsených vločiek pripravte drobenku a uložte ju do chladničky. Vyberte predpečené slivky, odstráňte badián, posypte černicami a potom drobenkou. Vráťte na 25-30 minút do rúry aby drobenka zozlátla. Podávajte teplé s vanilkovou zmrzlinou.
Dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára