pondelok 27. februára 2017

Teplý šálát so šošovicou a maslovou tekvicou

Tak túto dobrôtku som odkukala v poslednom (březnovom) čísle Apetitu. Recept je jednoduchý, nevyžaduje žiadne extra suroviny (okrem samotného "šalátu" som mala všetko doma) a keď si tekvicu nakrájate na menšie kúsky a opečiete na panvici namiesto v rúre, bude hotový za pár minút. Podľa receptu sa šalát podáva s hoblinkami parmezánu - ja som typ, ktorý k poriadnej porcii zeleniny potrebuje aj malý kúsok mäska :) a tak som využila pečené, ktoré mi ostalo z predošlého dňa. Dobrú chuť!
PS: fotka je originál z Apetitu, keďže ja varím väčšinou po večeroch a svetlo už o tomto čase foteniu veľmi nepraje...

Potrebujeme (pre 4 osoby):
1,5kg maslovej tekvice, 2 PL olivového oleja, rozmarín, 200g zelenej šošovice (puy)/čiernej (beluga), 1 červená cibuľa, 2PL balzamikového octu, soľ, mleté čierne korenie, 100g rukoly, 100g špenátu, 50g parmezánu, pečivo k podávaniu

Postup: 
Tekvicu nakrájajte na menšie kúsky, pokvapkajte olejom a posypte rozmarínom. Pečte na nepriľnavej panvici do mäkka. Zatiaľ si uvarte šošovicu, sceďte a prepláchnite vodou.
V panvici rozohrejte lyžicu oleja na strednom ohni, vsypte nakrájanú cibuľu a opekajte ju 5 minút do mäkka. Často miešajte. Pridajte šošovicu, tekvicu a lyžicu octu. Jemne premiešajte aby sa všetko spojilo, osoľte a okoreňte podľa chuti. Odstavte a nechajte mierne vychladnúť.
Premiešajte zostávajúcu lyžicu octu s olivovým olejom a zálievkou pokropte šalát. Premiešajte so šošovicou a tekvicou, rozdeľte na taniere, ozdobte hoblinkami parmezánu a podávajte.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára