utorok 1. marca 2016

Z francúzskeho bistra

V decembri som si nepredĺžila predplatné Apetitu. Hoci časopis úplne zbožňujem, väčšinou z neho stihnem uvariť tak dve jedlá a sem tam niečo upiecť a tak sa mi tvorí poriadna hromada nevyskúšaných receptov, ktorú netreba ďalej rozširovať (som si povedala)! A hádajte čo? Samozrejme som kúpila aj januárové číslo (so skvelou mrkvovou polievkou - mňam!)....a potom februárové..... (na moju obranu - marcové zatiaľ nemám :)).
Zlákali ma francúzske jedlá, ktoré som objavila pri zbežnom listovaní. Zapekaná cibuľová polievka, Kura na víne, Gratinované zemiaky, Bravčové kotlety s jablkami, Teplé čokoládové bábovičky - všetky recepty pochádzajú z knihy Anne-Katrin Weberovej: Moje skvelé recepty z francúzskeho bistra. Posledné dva som vyskúšala a boli také dobré, že som sa rozhodla knihu si objednať (toľko k úmyslu nerozširovať moju receptovú zbierku :)). 
Anne-Katrin Weberová

Kniha dorazila pred pár dňami a je úžasná!  Je rozdelená na 4 časti, podľa toho na čo sú recepty vhodné - raňajkové (le matin), predjedlá (les entrées), hlavný chod (les plats principaux) a dezerty (les desserts). Mimochodom veľmi sa mi páči táto "tabuľová" grafika :)

Jednotlivé kapitoly sú oddelené rozprávaním o francúzskych stolovacích a spoločenských zvykoch a samozrejme nechýbajú fotografie. 

Hneď ako bude po ruke ovocie pustím sa do Confiture de figues aux noix (figového džemu s orechmi) a Gelée de poires au gewurz (jahodového želé s tymiánom) a vy si zatiaľ ako ochutnávku môžete pripraviť Bravčové kotlety s jablkami. Recept nájdete na poslednej fotografii. Bon appétit!

francúzska kuchyňa
francúzska kuchyňa
francúzska kuchyňa
 foto - design of my world

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára