piatok 4. marca 2016

Police na knihy netradične

Marec je mesiac knihy a tak sa v najbližších dňoch objavia aj nejaké tie články aspoň okrajovo späté s knihami. Hneď na začiatok je potrebné povedať, že ja knihy milujem od malička, môj záber je pomerne široký (mení sa podľa obdobia alebo nálady) a čítam nevídane  rýchlo (súdim podľa častých neveriacich pohľadov okolia :) ) takže mojou pravidelnou zastávkou je knižnica.  
Trošku paradoxné je, že málo kníh nakupujem - tu som totiž dosť vyberavá a kúpim si len kúsky, ktoré už mám prečítané a viem, že sa k nim rada vrátim (výnimku tvoria kuchárske knihy - tie ma vždy dostanú na krásne obrázky!). Žiadnu obrovskú knižnú zbierku teda u mňa nenájdete. Ale zato som si dala záležať na tom kde ležia .... pri výbere políc a zostáv sa dnes naozaj nemusíte nechať ničím obmedzovať (okrem peňaženky :) ).

S rozmachom pinterestu sa čoraz viac stretávam s knižnicami v tvare stromov. Najviac ma oslovil ten maličký od Babyletto - nenapadá mi iné prirovnanie ako "milučký" :) a páči sa mi predstava, že ako dieťa prastie môže mu postupne pribudnúť na stenu aj väčší "strom".


Read your bookcase (prečítajte si svoju knižnicu) je nielen slovná hračka, ale aj praktická knižnica, ktorú vytvorilo talianske štúdio Saporiti. Každé písmeno, teda jedna z políc, sa dá vybrať a použiť jednotlivo. 
zdroj

Detská knižnica v tvare písmena A s policami na knižky a hračky 130cm, Maisons du monde /Bibliothèque/

zdroj

Snová knižnica (Dream Bookshelf) bola navrhnutá na princípe zábavy a predstavivosti. Pochádza zo štúdia Dripta Design, ktoré ju považuje aj za dôvod na začiatok konverzácie :).


Ako tieto diely držia spolu je pre mňa nepochopiteľné, ale vyzerá to úžasne! Knižnica Equilibrium je ručne vyrábaná a spájaná a návrh pochádza od kolumbijského dizajnéra Alejandra Gomeza Stubbsa, predáva Malagana Design.

Knižnica ONDA bola vytvorená talianskym dizajnérom Angelom Tomaiuolom pre firmu Tonin CASA. Jej netradičný vlnivý tvar ma symbolizovať nekonečný pohyb myšlienok.
zdroj
Presne rozmiestnené police simulujúce padajúce knihy - neviem či by som sa občas neobávala, že niektorá naozaj spadne :) Zdroj - pinterest

Ako stvorená pre milovníkov škandinávskeho štýlu je knižnica zo systému Stacked od Muuto, ktorý tvoria úložné boxy spojené kovovými sponami a kedykoľvek sa dajú prestavať. Presne táto knižnica sa stala inšpiráciou pre moju nástennú zostavu :).

Jednoduchá policová zostava z netradičného materiálu - preglejky. Dizajn od i29 Interior Architects.
zdroj
Viac obrázkov nájdete na pintereste v mojej záložke Bookcase



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára