utorok 5. januára 2016

Kniha od Atelier Papaver

Atelier Papaver nedávno vydal knihu Kvetinové aranžmány z Ateliéru Papaver.  Na prácu Lenky a Moniky Vragových je radosť pozerať, nakoľko ich kytice pôsobia ľahučkým a sviežim dojmov, sú akoby práve natrhané zo záhrady za domom a môjmu srdcu je ich tvorba veľmi blízka.  Na konte už majú pár e-bookov a o to viac som bola na túto knižnú novinku vydavateľstva Ikar zvedavá. Aj opis knihy zaujal:

Spomínate si na kvety z detstva, z babičkinej záhrady? Veľké hlávky pivónií, drobné kvietky kamiliek, voňavé záhonové ruže, viničné listy, brečtan s machom na starom kamennom múre... My sme nezabudli, to všetko je našou stálou inšpiráciou.
V knihe nájdete nápady na každý mesiac v roku. Vďaka podrobným postupom vytvoríte krásne kvetinové aranžmány ako stvorené na rodinné oslavy alebo na spestrenie obyčajných dní. Všetko v nich bude spolu ladiť a esteticky komunikovať. Pohladia vašu dušu a skrášlia vám deň. Tak si poďte s nami oddýchnuť a pustiť sa do tvorby!
Neodolala som a pri najbližšej návšteve kníhkupectva som ju nedočkavo začala obzerať. Kniha je čo sa fotografií týka naozaj nádherne spracovaná! Nápad zaradiť postupne aranžmány zo všetkých ročných období je fajn, lebo knižka sa tak neomrzí po celý rok. Postupy sú pomerne jednoduché a napriek tomu sa je vo výsledku čím pokochať. Už pri zbežnom listovaní som však mala pocit dejavú. Niektoré aranžmány sa mi zdali veľmi povedomé - dievčatá často prispievajú článkami do rôznych časopisov napr. o bývaní a tak som sa rozhodla si svoje podozrenie overiť....


tak napríklad čemericu do skla si môžete naaranžovať aj podľa návodu z časopisu Home


návod na aranžmán z jarných cibuľovín ponúka stránka časopisu Môj Dom
cibuľoviny tulipány


 návod na jesenný aranžmán do tekvice nájdete online v časopise Záhradkár
jesenný aranžmán


Vianočný stromček vo vinatge štýle je z článku Vianočný stromček trikrát inak (2013), ktorý uverejnil časopis Môj Dom
vinatge christmas tree

 .....nuž priznám sa, že ďalej som už ani nepátrala. Knižka mi príde ako články, ktoré sa postupne pri práci zozbierali a škoda ich založiť - tak šup s nimi do "knižnej" podoby. Nechcem tým ich prácu nijako znevážiť, lebo všetky aranžmány sú napokon krásnym výsledkom ich práce (a na ich mieste by som asi postupovala rovnako :) ) - ale ak si kúpim knihu, očakávam že mi dá niečo nové.... Záverečné hodnotenie - ja osobne sa poteším ak ju o niekoľko rokov nájdem za pár šupiek v nejakom antikvariáte - mať celoročnú inšpiráciu pokope nie je na zahodenie. Inak si viem z vyššie uvedených dôvodov predstaviť aj lepšie utratené peniaze. Na druhej strane pre niekoho, kto nemá doma tony časopisov o bývaní alebo nehľadá večne inšpiráciu na internete, no rád aranžuje je to rozhodne milý darček :).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára