streda 23. decembra 2015

Čokoládovo-zázvorové sušienky...


... už pár rokov si bez nich neviem predstaviť Vianoce. Nie sú presladené, vďaka horkej čokoláde skôr príjemne kakaové a s jemným zázvorovým podtónom sú presne tým po čom mám chuť siahnuť na "osvieženie chute" po všetkých tých klasických vianočných sladkostiach. Pôvodný recept je zo staručkého (2006!) Nového času pre ženy a ja som si ho trošičku upravila:

Ingrediencie (na 60-70kusov podľa formičiek)
40g kandizovaného zázvoru
100g horkej čokolády na varenie
320g hladkej múky
50g kryštálového cukru
220g masla
1 vajce
1/2 ČL sódy bikarbóny

Postup:
Kandizovaný zázvor si nakrájame na čo najmenšie kúsočky (ak sú kúsky veľké pri konzumácii zaručene zahryznete rovno do čistého zázvoru a to nie je práve lahôdka :)). Keďže ide o pomalú a dosť lepkavú záležitosť, ak máte vhodný malý mixér môžete sa tomu vyhnúť a zázvor spolu s vajíčkom rozmixovať. 

V miske si zmiešame múku, cukor, sódu bikarbónu a pridáme nastrúhajú čokoládu - tú strúham úplne na jemno - čokoláda sa potom rozpustí rovnomerne, sušienky sú pekne sfarbené a pri vaľkaní mi neprekážajú žiadne "hrudky".
Do misky pridáme ešte vajíčko so zázvorom a maslo nakrájané na kocky a ručne vypracujeme hladké cesto. Maslo a čokoláda sa vplyvom tepla rúk pekne prepoja. Cesto zabalíme do fólie a dáme na 30 minút stuhnúť do chladničky. 

Vychladnuté cesto vyvaľkáme na hrúbku cca 4mm a vykrajujeme sušienky. Ja používam každý rok inú formičku, vždy si na vianočných trhoch kúpim pár nových (moja závislosť) a použijem tú, ktorá mi aktuálne najviac prirástla k srdcu - ako je zrejmé tento rok je to ježko (je viem veľmi "vianočný" motív :)). 

Ak náhodou budete sušienky robiť v dvojnásobnej dávke (čo je u mňa bežné) je fajn dávať zvyšné cesto priebežne do chladničky inak maslo povolí a pri vaľkaní potom "zhltne" priveľa múky. Sušienky ukladáme na plech vystlaný papierom a pečieme v rúre vyhriatej na 180C približne 10minút.



Vychladnuté sušienky môžeme ešte posypať práškovým cukrom alebo dozdobiť bielou čokoládou. Dobrú chuť :)

chocolate cookies




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára